FELIÇMENT, JO SÓC UNA DONA de Cia.
Associació Obskené
Direcció: Margalida Esterlich
Amb Padi Padilla, Rebeca Raya, Helena Bagué, Albert Mèlic, Anaïs Garcia, Ana P. Jiménez, Agnès Esquerra, Laura G. Garcia i Mònica Hernández
Teatre de Ponent
Granollers, 10 de setembre de 2011
Direcció: Margalida Esterlich
Amb Padi Padilla, Rebeca Raya, Helena Bagué, Albert Mèlic, Anaïs Garcia, Ana P. Jiménez, Agnès Esquerra, Laura G. Garcia i Mònica Hernández
Teatre de Ponent
Granollers, 10 de setembre de 2011
La Cia. Associació Obskené obre
temporada al Teatre de Ponent amb una fresca i emotiva adaptació teatral de la
novel·la de Maria Aurèlia Capmany
Mai resulta fàcil traslladar a l’escenari una novel·la. Menys encara quan
la història és una de les obres més emblemàtiques d’una escriptora, dramaturga,
pedagoga i política tan influent i amb tanta personalitat com Maria Aurèlia
Capmany. El respecte per l’autora i els dubtes de no ser capaç de traslladar el
to i el missatge dels textos originals, però, no semblen haver afectat el
magnífic treball de fi de carrera de Margalida Esterlich. La seva adaptació de Feliçment, sóc una dona amb la companyia
Associació Obskené ha donat aquest cap de setmana el tret de sortida a la temporada
del Teatre de Ponent. Una arrencada estimulant, fresca i plena de sensibilitat
que ha deixat molt bon regust de boca al nombrós públic assistent.
Feliçment, sóc una dona relata la vida de la Carola Milà, una
dona nascuda a principis del segle XX que, lluitant entre el desig de llibertat
i l’atracció dels diners i la vida fàcil, viu múltiples vides, símbol de les
diferents tipologies de dones del país: la burgesa feminista, la prostituta, la
treballadora, la dona liberal...La proposta de Margalida Esterlich aposta
encertadament per un estil de teatre molt proper al que li agradava a la
Capmany, amb un joc teatral molt bretchià:
canvis constants de rols i creació d'escenaris diferenciats amb ràpides i
senzilles transformacions de vestuari. La decisió d'atorgar el rol protagonista
a quatre de les actrius, inclosa la granollerina Padi Padilla (especialista a
encarnar dones de marcada personalitat com la recent Simone), juga també a favor del missatge de l'obra: lluny de les
etiquetes, tota dona lliure i apassionada (com va ser-ho Maria Aurèlia Capmany)
pot assumir, alhora i sense grinyolar, diferents rols a la societat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada